یاهو-بلاگفا-یاهو-وبلاگ
آموزش - ir-software
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ir-software
سلام به وب سایت من خوش آمدی :)

کمک به سازمان خیریه محک

 ,CMD
با تایپ این دستور
محیط سیستم  عامل داس روبروی شما ظاهر می شود و می توانید فرمان های خود 
را برای این  سیستم عامل تایپ نمایید.




موضوع مطلب : ویندوز, سیستم, ران, سا ام دی, cmd, run

یکشنبه 93 مرداد 5 :: 10:0 عصر

win+r بزنید وارد محیط run ک شدید دستور زیرو تایپ کنید
 REGEDIT
با تایپ  این دستور رجیستری ویندوز باز میشود وبا استفاده از ان متوانید قسمت
های  مختلف ویندوز را بنا به سلیقه و خواست خود تغییر دهید .متذکر می شویم
در رجیستری چیزی را که نمیدانید حذف 
یا تغییر  ندهید .

این دستور بدرد کرک کردن برنامه و یه سری تنظیمات دیگه میخوره که بعدا میگم




موضوع مطلب : ریجستری, run, ران

یکشنبه 93 مرداد 5 :: 7:18 عصر

 اگه روش های دیگه جواب نداد بعد اینو امتحان کنید

اول  dvd ویندوزو بزارین و بعد Commond prompt رو حالت run as admin... اجرا کرئه و دستور زیر رو کپی کنید و enter رو بزنید:
xcopy E:\sources\sxs\*.* c:\dotnet35 /s
به جای حرف E درایو مربوط به dvd رو بنویسید. اگه سوال پرسید گزینه directory رو انتخاب کنید!
سپس این کد رو در commond prompt کپی کنید و enter رو بزنید.
Dism.exe /online /enable-feature /featurename:NetFX3 /All /Source:c:\dotnet35 /LimitAccess

منبع  http://forum.p30world.com/

 




موضوع مطلب : نصب, فریم ورک, 3.5, ویندوز, 8, 8.1, 64, بیت, 32, 86, x, bit

شنبه 93 مرداد 4 :: 3:31 صبح

 در ابتدا باید یک Batch File برای اجرای برنامه مورد نظرتان ایجاد کنید؛ برای این کار برنامه Notepad را باز کنید و داخل آن مطابق دستورات زیر آدرس فایل را که می خواهید به طور خودکار اجرا شود را بنویسید و آنرا با پسوند bat. ذخیره کنید. مثلاً برای اجرای برنامه Windows Media Player که در شاخه C:\Program Files\Windows Media Player قرار دارد و نام فایل اجرایی آن wmplayer.exe می باشد باید این دستورات را بنویسید:

cd C:\Program Files\Windows Media Player\ wmplayer.exe

سپس اگر می خواهید برنامه مورد نظر هنگام بالا آمدن ویندوز به صورت اتوماتیک اجرا شود Batch File ساخته شده را در مسیر زیر کپی نمایید:

C:\WINDOWS\system32\GroupPolicy\Machine\Scripts\St artup

که البته C همان درایو نصب ویندوز است. حال Group Policy را با نوشتن gpedit.msc در Run و زدن OK باز نمایید و از مسیر زیر گزینه Startup را باز کنید:

Computer Configuration\Windows Settings\Scripts (Startup/Shutdown)

در پنجره Startup Properties که باز شده است بر روی …Add کلیک کرده و در پنجره Add a Script بر روی …Browse کلیک کرده و ویندوز به صورت پیش فرض مسیری را که آن Batch File را در آن کپی کرده اید باز می کند، حال آن Batch File را انتخاب کرده و بر روی Open کلیک کنید و سپس OK کنید و در نهایت پنجره Startup Properties را هم OK کنید. اکنون Run را باز کرده و در آن gpupdate /force را نوشته و OK کنید. از این پس هنگام بالا آمدن ویندوز آن برنامه هم خود به خود اجرا می شود.
اگر هم می خواهید آن برنامه هنگام Log on کردن به ویندوز اجرا شود باید مانند فوق عمل کنید با این تفاوت که آن Batch File ساخته شده را در مسیر زیر کپی کنید:

C:\WINDOWS\system32\GroupPolicy\User\Scripts\Logon

و در Group Policy به مسیر زیر رفته و Logon را باز می کنید و Batch File ساخته شده را در آن Add می نمایید:

User Configuration\Windows Settings\Scripts (Logon/Logoff)

منبع باشگاه دانشجویان پیام نور




موضوع مطلب : اجرای, اتوماتیک, برنامه, ویندوز, log on

جمعه 93 مرداد 3 :: 3:58 عصر

حتماً دیدید وقتی کامپیوتر رو روشن می کنید بعد از بالا اومدن ویندوز بعضی از برنامه ها به صورت خودکار در ویندوز اجرا می‌شند و علاوه بر این که سرعت بالا اومدن ویندوز رو کند می کنند هر دفعه شما رو مجبور به این می‌کنند که پنجره ها رو ببندید... خب بعد از یه مدت هم اعصاب آدم خرد می شه دیگه...

اما برای جلوگیری کردن از اجرای خودکار برنامه ها ، یه راهکار خیلی خوب رو براتون سراغ دارم...

روی دکمه Start یا همون "شروع" کلیک کنید و سپس گزینه... Run رو انتخاب کنید در کادری که براتون باز میشه کلمه msconfig رو تایپ کنید. بعد از کلیک روی دکمه OK کادر محاوره ای دیگه با اسم System Configuration Utility ای براتون باز میشه. بر روی زبانه Startup کلیک کنید. در اینجا لیست برنامه‌هایی رو که در هنگام بالا اومدن ویندوز اجرا می شوند رو ببینید و آنها را غیر فعال کنید.

نکته: یه وقت نزنید همه رو غیر فعال کنیدها... فقط اونهایی رو غیر فعال کنید که مطمئنید و میدونید چه برنامه‌هایی هستند و وجودشون در Startup لازم نیست...

ضمناً بعد از تایید پنجره System Configuration Utility برای اعمال تغییرات ویندوز ازتون میخواد که سیستم را ریست کنید...

 

منبع http://eyeseagle.blogfa.com/post-14.aspx




موضوع مطلب : جلوگیری, خودکار, برنامه ها, ویندوز

جمعه 93 مرداد 3 :: 3:38 عصر

وقتی ویندوز بالا می آید برنامه ای اجرا شود

 

ویندوز از فولاد خاصی نگهداری می کند که Startup نام دارد. بوسیله این فولدر می توانید برنامه ها، فولدرها و حتی اسنادی را تعیین کنید تا هر وقت ویندوز بالا می آید باز شوند. با انتخاب Start،All Programs و Startup می توانید فولدر Startup و آنچه درون آن قرار داده شده را ببینید. مراحل بعدی نحوه افزودن میانبر به این فولدر را نشان می دهند.

 

عنصری که می خواهید اضافه کنید را پیدا کنید  

 

وقتی ویندوز بالا می آید برنامه ای اجرا شود

با استفاده از My computer و پنجره My Document، عنصری که می خواهید به منوی فولدر Startup اضافه کنید را پیدا کنید. این عنصر می تواند یک سند، برنامه یا حتی یک فولدر باشد.

 

 آن عنصر را به روی منوی Start دراگ کنید  

 

وقتی ویندوز بالا می آید برنامه ای اجرا شود

با استفاده از دکمه چپ ماوس، آن عنصر را به روی دکمه Start دارگ کنید، اما هنوز دکمه ماوس را رها نکنید.

 

  آن عتصر را به روی فولدر All Programs دراگ کنید  

 

وقتی ویندوز بالا می آید برنامه ای اجرا شود

به دراگ کردن عنصر ادامه دهید و آن را بر روی گزینه All Programs بر روی منوی Start نگه دارید. هنوز دکمه ماوس را رها نکنید.

 

آن عنصر را درون فولدر Startup قرار دهید  

 

وقتی ویندوز بالا می آید برنامه ای اجرا شود

وقتی فولدر All Programs باز شد، آن عنصر را به فولدر Startup دراگ کنید و در آنجا بیاندازید.

  

 *توجه *

حذف کردن برنامه های Startup

بسیاری از برنامه هایی که نصب می کنید (وحتی خود ویندوز) برنامه های کوچک مرتبطی دارند که طوری پیکر بندی شده اند که وقتی کامپیوترتان به کار می افتد اجرا می شود. برای مثال Windows Messenger به طور خودکار اجرا می شود و همینطور وقتی AOL را نصب می کنید، Messenger AOL Inistant اجرا می شود. معمولاً می توانید بگویید که این برنامه ها اجرا شده اند چرا که می توانید آیکون های نشان دهنده آنها را در ناحیه گزارش سیستم واقع در سمت راست نوار وظیفه مشاهده کنید. اگر برنامه هایی دارید که به طور خودکار اجرا می شوند و تنها ترجیح می دهید این طور نباشد، اول فولدر Startup را بررسی کنید. اگر در آنجا میانبری برای آن برنامه وجود داشت، می توانید آن را حذف کنید تا آن برنامه دیگر به طور خودکار اجرا نشود. اگر شک دارید که آیا ضروری است آن برنامه هنگام بالا آمدن ویندوز اجرا شود، میانبر آن را به رومیزی خودتان منتقل کنید و ویندوز را مجدداً راه اندازی کنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد. بعدها اگر دیدید به آن نیاز دارید می توانید آن را به فولدر Startup برگردانید. اگر برنامه ای اجرا می شود و میانبری برای آن در فولدر Startup نمی بینید، بر روی آیکون آن در ناحیه گزارش سیستم کلیک یا کلیک راست کنید. گاهی اوقات گزینه ای را به این طریق برای خروج از آن برنامه و حتی برای این که جلوی اجرا شدن آن همراه با ویندوز را بگیرید خواهید یافت.

 منبع تبیان

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=59734

 




موضوع مطلب : جلوگیری, اجرا, خودکار, برنامه, ویندوز

جمعه 93 مرداد 3 :: 3:33 عصر

ابتدا از روی منوی استارت وارد   run شوید و دستور زیر را داخل آن تایپ کنید:

shutdown -s -t time

فقط دقت کنید که به جای واژه ی time باید زمان مورد نظرتون را بر حسب ثانیه وارد کنید مثلا اگر میخواهید بعد از یک ساعت سیستمتون خاموش بشه باید دستور زیر را تایپ کنید:

shutdown -s -t 3600

برای رستارت کردن هم کافی است از این دستور استفاده کنید:

shutdown -r -t time

برای لغو کردن عملیات هم میتوانید از این دستور استفاده کنید:

shutdown -a

 

 




موضوع مطلب : تنظیم, خاموش, خودکار, pc, کامپیوتر

پنج شنبه 93 مرداد 2 :: 10:19 عصر

خیلی وقت ها هست که می خواهیم کامپیوتر روشن باشد اما کسی نتواند از آن استفاده کند؛ در این گونه مواقع یک نرم افزار قفل کودک (نرم افزاری که محیط کامپیوتر را قفل و غیر قابل استفاده بکند) راه حل مشکل ما است. در این مطلب بهترین و کاربردی ترین و در عین حال آسان ترین نرم افزار قفل کودک را به شما معرفی می کنم  .

این نرم افزار رایگان را که Kid-Key-Lock نام دارد از انتهای این مطلب دانلود و نصب کنید.

بعد از اجرا این نرم افزار با محیط زیر رو به رو می شوید که به ترتیب به توضیح گزینه های آن می پردازم:

Mouse locks

Lock left mouse button:قفل کردن (غیرفعال کردن) کلیک چپ

Lock middle mouse button: قفل کردن کلیک بر روی چرخ وسط موس

Lock right  mouse button: قفل کردن کلیک راست

Lock double click: قفل کردن دابل کلیک

Lock mouse wheel: قفل کردن چرخ موس

hide mouse pointer: مخفی کردن نشانگر موس

Keyboard locks

در این قسمت می توانید با جا به جا کردن اسلایدری که وجود دارد، کلیدهای کیبورد را تا محدوده ی مورد نیازتان غیرفعال و قفل کنید

اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که خوب اگر ما هم موس و هم کیبورد را غیرفعال کنیم، چگونه می توانیم به حالت قبل بازگردیم؟ جواب این است که تا حالا GTA بازی کرده اید؟ در بازی GTA چگونه رمز ها را وارد می کنید؟ در این نرم افزار هم باید یک پسورد بسازید و بعد هر زمان که خواستید موس و کیبورد دوباره فعال شود، آن پسورد را بزنید!! چی فرمودین؟ نه جانم! درسته که کیبورد غیرفعاله ولی شما پسورد رو وارد کنی نرم افزار خودش می فهمه

password to show setup:در این قسمت باید پسوردی را که می خواهید باز وارد کردن آن محیط نرم افزار نمایش داده شود، وارد کنید.

password to quit kid-key-lock: در این قسمت باید پسوردی را که می خواهید باز وارد کردن آن همه چیز (موس و کیبورد) فعال شود، وارد کنید.

به همین سادگی!

اما دو نکته:

1) هرگز پسوردی را که در قسمت دوم وارد می کنید در قسمت اول وارد نکنید. مثلا اگر در قسمت دوم تایپ کرده اید vahid در قسمت اول نباید دوباره vahid یا vahidd یا vahidfenjonetc را بنویسید! چون با اینکار دیگر نمی توانید پسوردی را تایپ کنید که محیط نرم افزار را مشاهده کنید! در نتیجه مجبور می شوید نرم افزار را حذف کنید که برای اینکار باید به مسیری که نرم افزار را در آن نصب کرده اید بروید و فایل unins000.exe را اجرا کنید

2) اگر کودک شما یکم بزرگ تر از یک کودک معمولیه (مثلا باباتون ) باید تیک گزینه ی Show balloon window with password reminder را بردارید! این گزینه اگر فعال باشد، زمانی که شما یکی از کارهایی که قفل کرده اید را انجام می دهید (مثلا اگر کیبورد را قفل کرده اید و یک کلید را بزنید) یک اعلانیه کوچک در پایین سمت راست ویندوزتان نمایش می دهد که در آن پسورد را نوشته است! و (این رو باباتون حتما میتونه بخونه )

 

 

منبع فنجون




موضوع مطلب : قفل, کیبورد, موس

پنج شنبه 93 مرداد 2 :: 7:53 صبح

آیا خطرات استفاده از کولر خودرو را می دانید؟

لطفا" بلافاصله بعد از وارد شدن به داخل خودرو سیستم تهویه هوا را روشن نکنید.

پس از وارد شدن به داخل خودرو، پنجره های خودرو را پایین کشیده و صبر کنید تا هوای داخل خودرو عوض شود، بعد ازچند دقیقه می توانید سیستم تهویه مطبوع خودرو را روشن نمایید.

ایا می دانید دلیل انجام این کار چیست؟

بر اساس تحقیقات صورت گرفته ، داشبورد ، صندلی وسیستم تهویه هوای خودرو از خود گازبنزن ساطع می کنند که یک گازبسیار سمی و سرطانزاست( حتما" بارها بویی شبیه پلاستیک گرم شده را در خودرویتان احساس کرده اید ،این همان بوی گاز سرطانزای بنزن است.) علاوه بر سرطانزایی ، گاز بنزن به استخوان ها اسیب رسانده ( مسمومیت استخوان ها) ونیز باعث ابتلا به انومیا (نوعی از سرطان خون مربوط به گلوبولهای قرمز خون) و کاهش سطح گلوبولهای سفید بدن می گردد.همچنین تماس طولانی مدت با این گاز سمی باعث ابتلا به لوکمیا (نوع دیگری از سرطان خون مربوط به گلوبولهای سفید خون) ودر مواردی همزمان با افزایش ریسک ابتلا به سرطان باعث سقط جنین در خانمها نیز می گردد.

جالب است بدانید:

میزان سطح قابل قبول بنزن در هوای ازاد حدود 50 میلی گرم در هر فوت مربع می باشد،در حالیکه میزان بنزن موجود در داخل یک خودروی پارک شده با پنجره های بسته بین 200تا 400 میلی گرم می باشد.حال اگر این خودرو در فضای باز و زیر نور خورشید در دمای بالای 60 درجه فارنهایت پارک شده باشد سطح بنزن موجود در فضای داخل ان بین 2000 تا 4000 میلی گرم بالا می رود که 40 برابر بیشتر از سطح قابل قبول ان می باشد.

افرادیکه سوار خودرویی با پنجره های بسته می شوند بطور اجتناب ناپذیری در معرض تنفس پی در پی و بیش از اندازه این گاز مهلک و سمی قرار می گیرند. 



علاوه بر موارد ذکر شده بالا بنزن گازیست که :

کلیه ها و کبد را تحت تاثیر قرار داده و از همه خطرناکتر اینکه بدن انسان به سختی می تواند این ماده سمی و خطرناک را دفع نماید.

((پس قبل از سوار شدن داخل خودرو، پنجره ها و درب خودرویتان را باز نمایید و بگذارید هوای سمی و زهرالود انباشته شده داخل اطاق خودرو خارج گردد، به عبارت دیگر این ماده سمی را از فضای خودروی خود بیرون برانید.))

 

منبع : https://www.facebook.com/profile.php?id=100006171468456





موضوع مطلب : خطر, گاز, کولر, ماشین, خودرو

چهارشنبه 93 مرداد 1 :: 10:59 عصر

 

  

نام افزونه(Google Analytics Opt-out Add-on (By Google
مرورگر : کروم


از این افزونه میتونید برای جلوگیری از فرستادن اطلاعات خود به گوگل آنالیز استفاده کنید.

گوگل آنالیز چیست ؟
یکی ابزارهای قدرتمند و رایگان شرکت گوگل که برای آنالیز آمار سایت است و گزارشهایی از ترافیک سایت شما می دهد است گوگل سهام شرکت معروف Urchin واقع در کالیفورنیا را در سال 2005 خریداری کرد و سرویس گوگل آنالیز را منتشر کرد یکی از موارد قابل توجه در بازدید سایت شما کلمات کلیدی می باشد که می تواند کاربران را در تمام جهان به هم مرتبط سازد و شما می توانید با استفاده از این ابزار رایگان ورودی های موتورهای جستجو , کشورهایی که از سایت شما بازدید شده را به صورت نموداری و تعداد آی پی مشاهده کنید و می توانید اطلاعات مربوط به آمار و نحوه بازدید از سایت را به صورت XML ,CSV ذخیره نمایید همچنین گوگل قابلیتی را برای افرادی که از سرویس AdWord استفاده نمی کنند فراهم آورده تا بتوانند بصورت رایگان با افزودن یک کد جاوا در سایت خود، در سیستم گوگل آنالیز عضو شوند .



دانلود این افزونه




موضوع مطلب : گوگل, آنالیز, افزونه, کرورم

چهارشنبه 93 مرداد 1 :: 10:5 عصر
<   1   2   3   4   5   >>   >   
کلیه حقوق این وبلاگ برای ir-software محفوظ است