یاهو-بلاگفا-یاهو-وبلاگ
آموزش - ir-software
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ir-software
سلام به وب سایت من خوش آمدی :)

کمک به سازمان خیریه محک

ادامه اموزش مرورگر موزیلا



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

دوشنبه 93 مرداد 13 :: 7:38 صبح

http://cdn.gooyait.com/uploads/complete-guide-for-firefox-settings-and-options.jpg

توجه   : تصاویر و نکته ها مربوط به نسخه 3?6?8 فایرفاکس است. بیشتر تنظیمات بر روی نسخه های آزمایشی 4 نیز قابل استفاده اند.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

دوشنبه 93 مرداد 13 :: 7:37 صبح

محل ذخیره اپدیت برنامه در ویندوز

Windows\SoftwareDistribution\Download





موضوع مطلب : محل, ذخیره, اپدیت, برنامه, ویندوز

دوشنبه 93 مرداد 13 :: 7:25 صبح

نحوی فعال کردن فایروال ویندوز و کار با آن :

ابتدا به کنترل پنل رفته و سپس فایروال ویندوز را انتخاب کنید. سپس از ستون سمت چپ Turn Windows Firwall on or off      را انتخاب کنید. در پنجره باز شده جدید گزینه های  Turn on Windows Firwall   را انتخاب کنید و سپس OK را در پایین پنجره انتخاب کنید.

 نکته: هنگامی که به اینترنت وصل می شوید اگر از شما سوالی در مورد نحوی اتصال پرسید که ایا نوع اتصال Home or Work (private)  یا Public Network است گزینه Public Network را انتخاب کنید. انتخاب این گزینه باعث می شود که جلوی برخی از روش های هک ویندوز شما گرفته شود.

تصاویر مراحل فعال کردن فایروال ویندوز:

آموزش - مجله اینترنتی آی تی پورت

مرحله اول

آموزش - مجله اینترنتی آی تی پورت

مرحله دوم

آموزش - مجله اینترنتی آی تی پورت

مرحله سوم


آموزش - مجله اینترنتی آی تی پورت

مرحله چهارم


با فعال کردن فایروال ویندوز شما علاوه بر بهبود امنیت ویندوز خود می توانید تمامی ورودی ها و خروجی های ویندوز خود را با شبکه های که به انها متصل می شوید مانند اینترنت کنترل کنید. به عنوان مثال : جلوگیری از آپدیت شدن نرم افزار ها و یا بستن پورت های ویندوز و …

برای شروع ابتدا فایروال ویندوز خود را  از کنترل پنل باز کنید و سپس از ستون سمت چپ گزینه Advanced settinds  را  انتخاب کنید.

در پنجره باز شده در ستون سمت چپ دو عبارت inbound Rules  و Outbound Rules‌  را مشاهده می کنید که اولی مربوط به کنترل ورودی ها و دومی به خروجی ها ویندوز در شبکه ها می باشد.

برای مثال اگر شما خواسته باشید از آپدیت شدن  برنامه ای از سیستم تان جلوگیری کنید یا اینکه برنامه ای که نصب کرده اید متوجه نامعتبر بودن لایسنس شما نشود دسترسی آن برنامه را به انترنت میبندید با استفاده از این قابلیت فایروال ویندوز این امکان را فراهم می آوردید.

برای عدم دسترسی برنامه به اینترنت باید مراحل زیر با طی کنید.

ابتدا inbound Rules را انتخاب کرده و سپس از ستون سمت راستی …new Rule را انتخاب کنید. در پنجره باز شده program را انتخاب کنید و next  را بزنید. در مرحله بعد گزینه This Programs Path را انتخاب کرده و دکمه browse را بزنید و سپس فایل اجرایی برنامه (.exe) را در محلی که نصب کرده اید برنامه را انتخاب کرده و next  را بزنید.  در مرحله بعدی نوع دسترسی را از شما می پرسد که گزینه Block the connection را انتخاب کنید و و next  را بزنید. در مرحله بعد شبکه های که قرار است برنامه به انها دسترسی نداشته باشد را از شما می پرسد که برای محدود کردن دستری برنامه به اینترنت فقط کافی است گزینه Public را تیک بنید و تیک مابقی گزینه ها را بردارید و سپس و next  را بزنید و در پایان نام برنامه را در مرحله بعدی وارد کنید و دکمه finish  را بزنید. این مراحل را برای Outbound Rules را هم انجام دهید. اگر خواسته باشید تغییراتی که انجام داده اید را حذف کنید ابتدا آن را انتخاب کنید و سپس از ستون سمت راستی گزینه Delet  را انتخاب کنید. و جواب سوال را Yes بزنید.

تصاویر مراحل انجام کار :

آموزش - مجله اینترنتی آی تی پورت

مرحله اول

آموزش - مجله اینترنتی آی تی پورت

مرحله دوم

آموزش - مجله اینترنتی آی تی پورت

مرحله سوم


آموزش - مجله اینترنتی آی تی پورت

مرحله چهارم

آموزش - مجله اینترنتی آی تی پورت

مرحله پنجم

آموزش - مجله اینترنتی آی تی پورت

مرحله ششم


آموزش - مجله اینترنتی آی تی پورت

مرحله هفتم

آموزش - مجله اینترنتی آی تی پورت

مرحله هشتم

آموزش - مجله اینترنتی آی تی پورت

مرحله نهم

 

 منبع ای تی پورت




موضوع مطلب :

دوشنبه 93 مرداد 13 :: 7:18 صبح

از قبل با نرم افزار FbPPV آشنا بودیم که در آن تنها می توانستیم تصاویر پروفایل کابران که قفل است و نمی توان سایز اصلی را مشاهده نمود را بازیابی و مشاهده کرد. در نرم افزار جدید و جامع FbOPF شما محدودیتی در انتخاب تصاویر ندارید! یعنی تصاویر Time Line، Cover، Mobile Uploads و همه را می توانید در هر صفحه ای که هستید راست کلیک کرده و در مرورگر Chrome گزینه Copy Image URL یا در فایرفاکس Copy Image Location را انتخاب کرده و در نرم افزار وارد نمایید تا در صورت وجود نسخه اصلی آن را برای شما نمایش داده و شما آن را ذخیره نمایید.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

یکشنبه 93 مرداد 12 :: 6:57 صبح

افزایش قدرت وای فای (WiFi) در ویندوز بدون هیچ نرم افزار و یا ابزار جانبی

امروزه ابزار WiFi نقش مهمی در ارتباطات بی سیم اجرا می کند و وجود انواع شبکه های آن در محل کار و زندگی ما به امری معمول تبدیل شده است. ولی این ابزار مشکلاتی را هم دارا می باشد، یکی از آنها که در سیستم عامل ویندوز بیشتر مشاهده می کنیم قطعی ارتباط در سیگنالهای ضعیف و کاهش قدرت در مقایسه با سایر سیستم عامل هاست که این مشکل هم بدلیل استانداردهای خاص ماکروسافت در این موضوع است که اگر مایل باشید می توانید کمی این استاندارد را تغییر دهید تا شاید مشکل قطعی ارتباط و کمی سرعت وای فای تا حدی در ویندوز رفع گردد.

دقت نمایید بر اساس تجربه و تستی که انجام شده از هر 5 دستگاه 3 عدد از آنها بهبود مشاهده شده و در 2 عدد آنها تغییر آنچنانی مشاهده نشده. این بدلیل متفاوت بودن نوع شبکه و خود سخت افزارها می باشد که از کنترل نرم افزار جداست.
توصیه دوم استفاده از آخرین درایور برای کارتهای شبکه و وای فای می باشد که در بسیاری از مواردی که کم بود سرعت و قدرت وای فای مشاهده می شد با نصب آخرین درایور سخت افزار بصورت قابل قبولی سرعت و قدرت افزایش پیدا کرده است.

برای انجام مراحل که برای ویندوزهای 7 به بعد نوشته شده است به Control Panel و بخش Power Options بروید. پلن انتخابی را حتما روی High Performance قرار داده و روی Change Plan Setting کیک کرده و در پایین صفحه باز شده روی Change Advance Power Settings کلیک کنید تا صفحه زیر باز شود و گزینه مربوط به Wireless در صورت on Battery را همانند تصویر چک کنید روی Maximum باشد:

PowerWiFiحال ویندوز بصورت حداکثر از منابع شبکه و ارتباطی برای بدست آوردن قدرت و سرعت بالا استفاده میکند ولی این مورد را هم دقت نمایید که روی باتری از این گزینه استفاده نکنید چون به سرعت باتری لپ تاپ خالی می گردد.

توجه 1: اگر آموزش برای شما نکته ای آموزنده نداشت دلیل کم کیفیت بودن آموزش نیست! دانش شما بالاست و هنوز خیلی ها این مورد را نمی دانستند!
توجه 2: این آموزش از جایی کپی نشده و حاصل تجربیات خود نویسنده “مهرداد مهاجر” می باشد. در صورت کپی از آن در هرجایی نوشتن منبع “دانش کامپیوتری” و لینک به مطلب در آن ضروری می باشد




موضوع مطلب :

یکشنبه 93 مرداد 12 :: 6:51 صبح

مدت های پیش سازنده بازی Clash Of Clans سری جدید بازی خود را با نام Boom Beach طراحی کرده بود ولی فقط برای iOS ارائه داده بود ولی از چند هفته پیش شاهد ارائه آن برای دستگاه های HD اندروید در Google Store بودیم که در سایت های دیگر هم دیتا و هم خود بازی برای سایر دستگاه های اندروید پخش شده که می توانید از اینجا لینک های دانلود آن را بیابید: Download Boom Beach Android



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

یکشنبه 93 مرداد 12 :: 6:30 صبح

تشخیص دات نت های نصب شده با نرم افزار FramworkDetectPlus در ویندوز

اگر از ویندوز استفاده می کنید و اهل استفاده از نرم افزارهای امروزی مختلف می باشید حتما پیش آمده است که نیاز به نصب بودن .NET ها روی ویندوز خود را داشته باشید و برخی اوقات در صفحه ای می بینید مثلا دات نت 4.5.1 لازم هست! ولی شما نمی دانید دقیقا این دات نت را بر روی ویندوز نصب دارید یا نه! برای این کار هم بصورت غیر نرم افزاری (سریع و راحت) و هم غیر نرم افزاری (از طریق رجیستری) به شما آموزش می دهیم که نسخه های نصب شده دات نت را تشخیص دهید.

 لینک به صفحه دانلود تمامی نسخه های دات نت منتشر شده



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

یکشنبه 93 مرداد 12 :: 6:25 صبح

در این مطلب آموزش پارک دامنه در سرویس های هاستینگ رایگان را مورد بررسی قرار خواهیم داد! البته مراحل آموزش داده شده در این مطلب بمنظور پارک دامنه ، فقط مختص به سرویسهای هاستینگ رایگان نمی باشد! بلکه قوانین کلی پارک دامنه است که تنها شاید شکل آیکن ها در پنل سرویسهای هاستینگ رایگان و پولی کمی با هم فرق داشته باشند . . .

 

آموزش پارک دامنه در Cpanel هاستینگ رایگان 

(تصویر 1)

 

 

 

 آموزش پارک دامنه در Cpanel سرویسهای هاستینگ رایگان :

 

بمنظور پارک دامنه در Cpanel هاستینگ رایگان (بطور اختصاصی در این مطلب Nazuka) کافیست تا پس از ورود به Cpanel بر روی گزینه Parked Domains کلیک نمائید (تصویر 1 در بالا)

 

پس از ورود به قسمت مربط به park دامنه ها ، دامنه مورد نظر خود را مانند تصویر زیر در کادر مربوطه تایپ کرده و سپس بر روی Park domain کلیک نمائید!

 

آموزش پارک دامنه در Cpanel هاستینگ رایگان

 

 

پس از کلیک بر روی park Domain ، دامنه مورد نظر  بر روی هاست شما پارک شده و از این پس خواهید توانست تا از دامنه اینترنتی جدید خود بهره ببرید...

 

آموزش پارک دامنه در Cpanel هاستینگ رایگان

 

نکات:


   1. بمنظور پارک دامنه، ابتدا باید تنظیمات Dns هاست را در پنل دامین اعمال کرده تا دامنه به هاست متصل شود

      dns های هاست معمولا به شکل ns1. hostname.com و ns2.hostname.com و ... می باشد!

 

   2. بمنظور حذف دامنه از هاستینگ کافیست تا بر روی گزینه Unpark کلیک نمائید

 

   3. بمنظور مشاهده Dns های سرویس هاستینگ Nazuka بر روی Nameservers کلیک نمائید .

 

 

undoمنبع:‌ Onlinestan.coM






موضوع مطلب : آموزش, پارک, دامنه, Cpanel, سرویس, هاستینگ, رایگان

شنبه 93 مرداد 11 :: 7:17 صبح

1    ) فلش USB خود را فرمت کنید

برای اینکار ابتدا باید از تمام فایل های داخل فلش USB خود بک آپ بگیرید. بعد منوی Startرا باز کنید و تایپ کنید CMD و روی آن کلیک راست کنید و Run as administrator را انتخاب کنید.

در پنجره ی باز شده تایپ کنید diskpart (حروف کوچک و بزرگ مهم نیست) و اینتر را بزنید بعد کمی صبر کنید و بعد تایپ کنید list disk (باز هم حروف کوچک و بزرگ مهم نیست) و اینتر را بزنید.

حالا باید دنبال فلش USB خود بگردید. اینکار را می توانید با استفاده از ستون Size انجام دهید یعنی ببینید که کدام یک از گزینه ها در قسمت Size، حجم فلش USB شما را دارد. مثلا فلش USB من 8 گیگ حجم دارد پس 6 Disk فلش من است. عدد آن را به حافظه بسپرید.

حالا باید دستورهای زیر را به ترتیب وارد کنید (یعنی هر دستور را که تایپ کردید یک اینتر بزنید و بعد دستور بعدی را تایپ کنید):

1) # Select Disk (به جای # باید عدد فلش خود را وارد کنید. پس من باید بنویسم 6Select Disk

2) Clean (این دستور همه چیز را از فلش شما پاک می کند)

3) Create Partition Primary (این دستور یک پارتیشن جدید با تنظیمات پیش فرض می سازد)

4) Select Partition 1 (این دستور پارتیشن ساخته شده ی جدید را انتخاب می کند)

5) Active (پارتیشن انتخاب شده را فعال می کند. یعنی به دیسک انتخاب شده (در اینجا فلش USB) می گوید که این پارتیشن یک پارتیشن قابل استفاده است)

6) Format FS=NTFS (این دستور فلش شما را با فرمت NTFS فرمت می کند(اطلاعات بیشتر) اینکار چند دقیقه طول می کشد که بستگی به حجم فلش شما دارد)

7) Assign (به فلش USB شما یک حرف را اختصاص می دهد! مثلا درایو F یا G یا… در اینجا برای فلش ما حرف L انتخاب شد)

8) ٍExit (این دستور DiskPart را می بندد)

2) فایل های نصبی ویندوز را روی فلش بریزید

CD نصب ویندوز را باز کنید و تمام فایل های آن را در درون یک پوشه به نام windows 7در دسکتاپ بریزید. دقت کنید که اگر ویندوز شما 32 بیت است حتما باید فایل های مربوط به ویندوز 32 بیت را منتقل کنید و اگر ویندوز شما 64 بیت است حتما باید فایل های مربوط به ویندوز 64 بیت را منتقل کنید.

حال دوباره منوی Start را باز کنید و تایپ کنید CMD و اینتر را بزنید. بعد باید دستورهای زیر را به ترتیب وارد کنید. بعد از هر دستور یک بار Enter کنید.

1) cd desktop

2) cd windows 7

3) cd boot

4) Bootsect.exe /nt60 L (به جای L باید حرف درایو فلش USB خود را وارد کنید)

با اینکار فلش USB شما بوتیبل می شود! این یعنی فلش شما می تواند حتی قبل از اینکه ویندوز بالا بیاید، اجرا شود.

حالا باید تمام فایل های داخل پوشه ی ویندوز 7 را به داخل فلش USB خود کپی کنید. تمام شد! فلش USB شما آماده است. از حالا می توانید آن را به کامپیوترهای دیگر متصل کنید و ویندوز را در آن ها نصب کنید. فقط باید توجه داشته باشید که در تنظیمات بایوس کامپیوتر مقصد باید اولین گزینه برای بوت شدن را فلش USB انتخاب کنید تا بتوانید از طریق فلش USBبوت شوید. یعنی همان طور که برای نصب ویندوز از روی CD باید کامپیوتر از روی CD بوت شود، برای نصب ویندوز از روی فلش USB کامپیوتر باید از روی فلش بوت شود.

 منبع فنجون




موضوع مطلب :

دوشنبه 93 مرداد 6 :: 4:37 صبح
1   2   3   4   5   >>   >   
کلیه حقوق این وبلاگ برای ir-software محفوظ است