یاهو-بلاگفا-یاهو-وبلاگ
اموزش نصب ویندوز با فلش بوت شده - ir-software
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ir-software
سلام به وب سایت من خوش آمدی :)

کمک به سازمان خیریه محک

1    ) فلش USB خود را فرمت کنید

برای اینکار ابتدا باید از تمام فایل های داخل فلش USB خود بک آپ بگیرید. بعد منوی Startرا باز کنید و تایپ کنید CMD و روی آن کلیک راست کنید و Run as administrator را انتخاب کنید.

در پنجره ی باز شده تایپ کنید diskpart (حروف کوچک و بزرگ مهم نیست) و اینتر را بزنید بعد کمی صبر کنید و بعد تایپ کنید list disk (باز هم حروف کوچک و بزرگ مهم نیست) و اینتر را بزنید.

حالا باید دنبال فلش USB خود بگردید. اینکار را می توانید با استفاده از ستون Size انجام دهید یعنی ببینید که کدام یک از گزینه ها در قسمت Size، حجم فلش USB شما را دارد. مثلا فلش USB من 8 گیگ حجم دارد پس 6 Disk فلش من است. عدد آن را به حافظه بسپرید.

حالا باید دستورهای زیر را به ترتیب وارد کنید (یعنی هر دستور را که تایپ کردید یک اینتر بزنید و بعد دستور بعدی را تایپ کنید):

1) # Select Disk (به جای # باید عدد فلش خود را وارد کنید. پس من باید بنویسم 6Select Disk

2) Clean (این دستور همه چیز را از فلش شما پاک می کند)

3) Create Partition Primary (این دستور یک پارتیشن جدید با تنظیمات پیش فرض می سازد)

4) Select Partition 1 (این دستور پارتیشن ساخته شده ی جدید را انتخاب می کند)

5) Active (پارتیشن انتخاب شده را فعال می کند. یعنی به دیسک انتخاب شده (در اینجا فلش USB) می گوید که این پارتیشن یک پارتیشن قابل استفاده است)

6) Format FS=NTFS (این دستور فلش شما را با فرمت NTFS فرمت می کند(اطلاعات بیشتر) اینکار چند دقیقه طول می کشد که بستگی به حجم فلش شما دارد)

7) Assign (به فلش USB شما یک حرف را اختصاص می دهد! مثلا درایو F یا G یا… در اینجا برای فلش ما حرف L انتخاب شد)

8) ٍExit (این دستور DiskPart را می بندد)

2) فایل های نصبی ویندوز را روی فلش بریزید

CD نصب ویندوز را باز کنید و تمام فایل های آن را در درون یک پوشه به نام windows 7در دسکتاپ بریزید. دقت کنید که اگر ویندوز شما 32 بیت است حتما باید فایل های مربوط به ویندوز 32 بیت را منتقل کنید و اگر ویندوز شما 64 بیت است حتما باید فایل های مربوط به ویندوز 64 بیت را منتقل کنید.

حال دوباره منوی Start را باز کنید و تایپ کنید CMD و اینتر را بزنید. بعد باید دستورهای زیر را به ترتیب وارد کنید. بعد از هر دستور یک بار Enter کنید.

1) cd desktop

2) cd windows 7

3) cd boot

4) Bootsect.exe /nt60 L (به جای L باید حرف درایو فلش USB خود را وارد کنید)

با اینکار فلش USB شما بوتیبل می شود! این یعنی فلش شما می تواند حتی قبل از اینکه ویندوز بالا بیاید، اجرا شود.

حالا باید تمام فایل های داخل پوشه ی ویندوز 7 را به داخل فلش USB خود کپی کنید. تمام شد! فلش USB شما آماده است. از حالا می توانید آن را به کامپیوترهای دیگر متصل کنید و ویندوز را در آن ها نصب کنید. فقط باید توجه داشته باشید که در تنظیمات بایوس کامپیوتر مقصد باید اولین گزینه برای بوت شدن را فلش USB انتخاب کنید تا بتوانید از طریق فلش USBبوت شوید. یعنی همان طور که برای نصب ویندوز از روی CD باید کامپیوتر از روی CD بوت شود، برای نصب ویندوز از روی فلش USB کامپیوتر باید از روی فلش بوت شود.

 منبع فنجون




موضوع مطلب :

دوشنبه 93 مرداد 6 :: 4:37 صبح

کلیه حقوق این وبلاگ برای ir-software محفوظ است